Filtrul de particule este un sistem aplicat la motoarele diesel, cu rolul de a capta particulele poluante de carbon dupa arderea carburantului. Acest filtru de particule reduce poluarea si retine particulele poluante in proportie de 80% pana la 100%.
Problema acestui filtru de particule este faptul ca necesita regenerare. Ce inseamna aceasta regenerare? Avand in vedere faptul ca in traficul urban un motor nu poate ajunge la turatii foarte mari, trebuie ca ea sa fie facuta special, adica soferul sa tureze motorul si sa circule cu masina cu motorul turat pentru a ajuta din cand in cand filtrul sa se reinnoiasca si sa functioneze optim.
In cazul in care vi se aprinde un martor la bord, este posibil ca martorul sa semnaleze o problema cu filtrul de particule. In cazul in care nu stiti ce reprezinta recomandarea noastra este sa apelati la un serviciu de tractari auto pentru a duce masina la service si pentru a discuta cu un specialist.
Sau daca exista posibilitatea, o masina care are un filtru de particule trebuie sa fie condusa la turatii mai mari, de aproximativ 3000 de turatii. Daca nu se poate, procedura de regenerare se poate efectua si in service auto. Nu va ganditi ca il veti inlocui dupa ce nu va mai fi bun, pentru ca spre deosebire de filtrele de aer, de exemplu, filtrul de particule este extrem de costisitor, ajungand pana peste 1000 euro pentru unul nou. Deci acordati atentie acestor aspecte si pastrati-l intact.