Despre plecarea in rampa

Despre plecarea in rampa
Astazi vorbim despre o problema esentiala a soferilor: cum se urca in mod corect intr-o zona de rampa. Cu totii am fost nevoiti la un moment dat sa urcam o rampa foarte abrupta cu masina si brusc am simtit cum nu mai suntem in stare sa inaintam si masina se duce la vale. Ba chiar am produs accidente usoare si am fost tractati de firme de tractari auto la service pentru a repara daunele.
Specialistii ne povestesc faptul ca exista doua moduri de plecari in rampa: fie cu frana de mana, fie cu ambreiajul. Porniti masina, actionati frana de mana, introduce-ti schimbatorul in treapta 1 de viteza ca la orice plecare de pe loc si acceleram pana cand simtim ca masina va inainta, se va simti nu tremur, in acest timp decuplam frana de mana si acceleram iar vehiculul nu se va mai duce in jos , ci va inainta.
Metoda ambreiajului se face in felul urmator: se apasa pedala de ambreiaj si frana si se baga in treapta 1 de viteza. Pentru ca masina sa nu se duca in spate trebuie sa tine piciorul pe frana si sa acceleram pana cand masina va face acelasi tremur ca la cel cu plecarea cu frana de mana. In acel moment luam piciorul de pe frana si ridicam usor si piciorul de pe ambreiaj pana cand masina va pleca inainte. Este foarte util sa stiti aceste modalitati.

Comments are closed.