Astazi vorbim despre culoarea fumului de esapament. Personal, mi s-a intamplat sa observ asta si am apelat la un serviciu de tractari auto pentru a duce masina la service. Dupa ce am dus-o mi s-a explicat foarte amabil despre ce este vorba, lucru pe care il voi impartasi cu voi.
Fumul alb. Daca atunci cand se porneste masina observati un fum alb, atunci trebuie sa stiti ca nu e absolut nicio problema. Este posibil ca din cauza unor vapori de apa sa apara acest tip de fum.
Fumul alb nu semnaleaza nicio problema daca apare imediat la pornirea motorului. Daca acesta persista atunci situatia se schimba. Fumul alb trebuie sa dispara atunci cand motorul este cald, in caz contrar semnealeaza probleme cu lichidul de racirea sau cu garnitura de chuiulasa. Daca observati acest lucru opriti de urgenta si apelati la un serviciu de tractari auto pentru a duce masina la service pentru ca riscati sa stricati sau sa blocati motorul.
La mine era vorba despre fum negru. Dupa ce am dus masina la service s-au verificat filtrele. Pentru ca nu erau schimbate de ceva timp, acestea cauzau fumul negru. Deci pentru a se remedia aceasta problema se schimba filtrele si se verifica bujiile.
O alta situatie despre care am aflat este prezenta fumului albastru. El de regula indica un cosum exagerat de ulei. Trebuie sa se verifice nivelul de ulei. Daca problema persista inseamna ca sunt probleme la motor si masina trebuie sa fie dusa la reparat.