Dupa cum stiti, lichidele sunt indispensabile pentru o masina si pentru a evita probleme este absolut necesar sa verificam din cand in cand nivelul lor si dupa caz sa completam. Cele mai cunoscute lichide sunt uleiul de motor si de transmisie, dar nu sunt singurele.
Puteti foarte usor sa le verificati pe cele doua cu ajutorul jojei de ulei. O stergeti bine si o introduceti iar in functie de gradatia de pe joja veti constata daca nivelul este minim sau maxim. Ideal este sa fie intre aceste doua extremitati. De asemenea e bine sa verificati si aspectul uleiului care la masinile pe benzina trebuie sa aiba o culoare galbuie. La cele diesel de regula se inegreste mai repede, chiar daca e recent schimbat. Daca veti constata ca uleiul este murdar sau are o constistenta ciudata este bine sa apelati la un service auto Bucuresti si sa va programati pentru un schimb de ulei.
Lichidul de transmisie poate fi si el verificat cu ajutorul jojei, dar el are o durata de viata mai mare. De regula el se va verifica atunci cand faceti revizia tehnica periodica. La o masina cu transmisie manuala el trebuie sa fie schimbat pana in 130.000 de km.
Un alt lichid important este lichidul de servodirectie, insa nu toate masinile il au. El se verifica la recipientul de lichid de servodirectie si in principiu nu se deterioreaza doar daca exista scurgeri. Antigelul este lichidul de racire si nivelul scazut al acestuia poate determina supraincalzirea sau inghetul.
Lichidul de frana se verifica prin marcajele minim si maxim de pe bidon. Datorita importantei sistemului de franare este recomandata inlocuirea la aproximativ 90.000 km.