Obiceiuri care duc incet, dar sigur la distrugerea masinii

 
 
    In momentul in care ti-ai achizitionat o masina ti-ai castigat o responsabilitate destul de mare, in sensul ca aceasta necesita ingrijiri regulate daca vrei sa o pastrezi in stare buna si de functionare optima cat mai mult timp. 
    Masina, chiar daca e noua, este un ansamblu de componente care trebuie sa fie supravegheat pentru o buna functionare. Orice greseala, oricat de mica ar fi, dar care e facuta constant si regulat duce la daune ireversibile ale masinii. 
    Asadar, nu iti imagina ca o singura verificare care iti confirma ca masina este in regula in momentul in care ti-ai cumparat masina este suficienta.     Urmeaza un drum lung, iar o parte din atentia ta trebuie sa priveasca si nevoile masinii. In primul rand, sunt foarte importante reviziile tehnice periodice, unde vom schimba consumabilele, cum ar fi filtrul de ulei, filtrul de polen, de combustibil, filtrul de aer. 
    De asemenea, in cadrul reviziei tehnice periodice se verifica si nivelul lichidelor, cum ar fi uleiul de motor, antigel, frana, transmisie si se inlocuiesc, dupa caz. Atentie! A nu se confunda revizia tehnica periodica cu ITP care inseamna inspectia tehnica periodica. Aceasta din urma se va efectua la o statie RAR unde se va da un verdict daca autovehicului poate circula in siguranta pe drumurile publice si nu are probleme care sa puna in pericol viata participantilor la trafic si a pietonilor. Inspectia tehnica periodica este obligatorie, spre deosebire de revizia tehnica periodica.     Desi, suntem de parere ca si revizia este obligatorie, chiar daca nu este reglementata in legislatie. Insa, din aceasta cauza multi soferi amana la nesfarsit efectuarea unei revizii tehnice periodice si se axeaza pe efectuarea ITP find obligati legal. Ceea ce este o greseala, din punctul nostru de vedere, pentru ca neefetuand reviziile tehnice periodice pentru intretinerea masinii, vei ajunge inveitabil sa nu mai iei nici avizul Rar la ITP, din cauza faptului ca masina se va uza inainte de vreme. Deci cele doua, sunt cumva interdependente.
    Pe langa cele doua verificari obligatorii, poti prelungi viata masinii si respectand cateva reguli de bun simt care vor veni in completare. Si anume: incearca sa verifici constant cu joja nivelul uleiului de motor.     Uleiul este extrem de important, si uneori poti exista pierderi din diferite cauze, asa ca este bine sa le observi din timp pentru a completa nivelul. Daca circuli cu prea putin ulei vei distruge motorul. Acest lucru este valabil si pentru supraplin. Recomandam sa se faca un schimb la 5.000-10.000 de km parcursi.
    Alta regula este sa nu circuli cu becul de la combustibil aprins, pentru ca vei transmite in instalatie tot felul de impuritati adunate pe fundul rezervorului. Deci, chiar daca mai poti circula cativa km dupa ce s-a aprins becul, incearca totusi sa alimentezi, pentru ca oricum o vei face, si facand-o mai devreme este mai bine si pentru masina.
    Atunci cand astepti la semafor incearca sa nu ramai cu piciorul pe ambreiaj, ci sa scoti masina din viteza in cazul in care ai o masina cu o cutie de viteza manuala. Daca tii apasat ambreiajul risti sa il strici si costurile pentru reparatia unui ambreiaj sau inlocuirea lui e destul de scumpa.
    Nu in ultimul rand, daca observi orice fel de problema si nu stii care ar putea fi cauza, daca auzi zgomote sau ti se aprind martori de culoare rosie la bord, opreste de urgenta masina si apeleaza un numar de tractari auto Bucuresti pentru a duce masina la un service auto apropiat, pentru ca daca vei alege sa circuli in continuare cu masina risti sa o distrugi complet si sa nu mai poate fi reparata. Martorii de culoare rosie semnaleaza probleme foarte grave, deci atentie sporita!

Comments are closed.